فهیم نامه

یادداشتا و هرچی که تو سرمه

انیمه ی Jibaku Shounen Hanako-kun!

من این انیمه رو چند هفته پیش دیدم و هنوزم تو کفشم ≧◡≦  یه کانال بود توی تلگرام که ادمینش وقتی داشت این انیمه رو میدید ازش اسکرین شات میذاشت و.. منم کنجکاو شدم ببینمش. حقیقتش به خاطر گرافیکش دو به شک بودم اما وقتی چند تا قسمت دیدم فهمیدم که خوب کاری کردم شروعش کردم ^^ راستی این انیمه از روی مانگاش ساخته شده و مانگاش همچنان در حال انتشاره.

 

 

خلاصه ی  انیمه ی Toilet bound hanako kun

 

داستان راجع یه مدرسه به نام آکامه هست که یه شایعه راجعش وجود داره : عجایب هفتگانه که سومین و مهم ترینشون هاناکو سانه. گفته شده که هاناکو سان تو سومین اتاق دستشویی طبقه سوم ساختمون قدیمی مدرسس و اگه میخوای میتونه یکی از آرزوهاتو برآورده کنه اما در قبالش یه چیزی میگیره. برای اینکه احضارش کنی باید سه بار در بزنی و بگی هاناکو سان هاناکو سان. ( تو افسانه های ژاپنی هاناکو سان یه دختره). یاشیرو دختریه که دلش میخواد کراشش عاشقش بشه پس میره به این دستشویی تا هاناکو سان رو احضار کنه و وقتی این کارو میکنه متوجه میشه که هاناکو سان یه پسره! به تدریج تو این انیمه یاشیرو با زندگی هاناکو و ارتباطاتش با بقیه ی عجایب مدرسه آشنا میشه.

 

خلاصه رو دقیقا طوری نوشتم که تو سایتا هست و اسپویلی نکردم. این انیمه دارک و فانتزیه بر خلاف گرافیکش که شخص باهاش مواجه میشه و فکر میکنه واای چقدر لوسه و..(چیزی که تقریبا خودم فکرشو کردم!) اماااااا اصلا این گرافیک با این ژانر بدجور به هم میان! صحنه هایی که تو انیمس به نظرم اصلا مناسب بچه ها نیست. (از لحاظ خشن بودن) از طرفی خیلی خاصش کرده، یه تضاد جالب. از طرفی نه عاشقانس نه کمدیش و نه قسمت فانتزیش دلتونو نمیزنه به نظرم همه چیش به اندازه بود. حالا البته عاشقانه ی خیلی واضحی نداشت، غیر مستقیم بود بیشتر تو انیمش. تا یه داستان غمگین و غیر منتظره میفته معمولا یه جوریه که خیلی ناراحت نشی و گریت نگیره. (انیمه های توکیو غول و اتک جوری بودن جنگ و.. کاملا جدی و ناراحت کننده بود این اونطوریا نیست) متعادل بود همه چیزش و این برام به شدت جالب بود. با اینکه خیلی زیاد انیمه ندیدم ولی از بین اونایی که دیدم این انیمه برام خاص بود از این لحاظ به طور کلی ژانر دارک و ترسناک و فانتزی و کمدی کنار هم چیز جالب از آب در میاد قبول دارین؟

 

 

 

 

 

ایشون هاناکو کونه. اسم اصلیش یوگی آمانه هست. یکی از قوی ترین عجایب هفتگانه هست و یه جورایی رییسشونه. هاناکو بازیگوشه و گاهی بچگونس، همش سر به سر یاشیرو میذاره اما یه جورایی عمق وجودش یه ناراحتی داره. دلش نمیخواد زیاد از خودش بگه و گذشته ی جالبی نداره و از خودش زیاد به یاشیرو چیزی نمیگه. هاناکو خودشم تو این مدرسه دانش آموز بوده اما به دلایلی میمیره تو همون دوران. 

صداش به شدت عالیه اصلا من اول عاشق صداش شدم بعدش خودش (ᅌᴗᅌ* ) شخصیتش مرموزه اما کریپی نیست. حداقل به اندازه ی یکی دیگه از شخصیتا -که معرفیش نمیکنم چون دوست دارم خودتون ببینید و مزش نپره- نیست. هاناکو نمیذاره هفت عجایب زیادی وارد دنیای انسانا شن یا برای انسانا دردسر درست کنن یه جورایی حفظ کننده ی تعادل بین دنیای انسانا و اشباحه.

 

 

 

 

این دختر کیوت، شخصیت اصلی دختر انیمه یعنی یاشیرو نه نه (nene) هست همونی که وقتی شایعه ی هاناکو کون (همچینم شایعه نبود به هر حال واقعی بود!) رو میشنوه میره به دستشویی طبقه سوم ساختمون قدیمی و از هاناکو سان میخواد که آرزوشو برآورده کنه. طی یه اتفاقاتی هاناکو و یاشیرو به هم وصل میشن و یاشیرو مجبوره بیاد دستشویی رو تمیز کنه هر روز.

یاشیرو تاحالا با کسی نبوده یه بارم که اعتراف میکنه به کسی که دوسش داره طرف بهش میگه پاهات زشتن :| و خلاصه میزنه تو پرش. و اونم سعی میکنه وقتی وارد دبیرستان میشه مهارت و.. یاد بگیره تا یه دختر به قول معروف همه چی تموم بشه ردش نکنن! همونطور که گفتم میاد پیش هاناکو تا کمکش کنه که به کسی که عاشقش شده برسه. شایعه های توی مدرسه رو از دوستش که باهم تو کلاب باغبونی هستن میشنوه.

یاشیرو تایپش پسرای خوشتیپ و شاهزاده طوره (و هاناکو و کو اصلا تایپش نیستن!) یاشیرو کم کم از هاناکو به عنوان دوست خوشش میاد و میخواد که ازش بیشتر بدونه و ازش محافظت کنه. در کل یاشیرو خیلی مهربونه و میخواد به همه کمک کنه. یه شخصیت خنگول و کیوت و مهربون D: سر یه اتفاقاتی (تو همون قسمت اول میبینید) یاشیرو اگه بره تو آب ماهی میشه و اگه مثلا یکی دو قطره بپاشه به صورتش پولک ظاهر میشه رو صورتش!

به طور کلی دخترایی مثل یاشیرو یا اون دختره تو فروت بسکت (اسمش یادم نیس) رو زیاد دوست ندارم، نه اینکه بدم بیاد ازشون اما از شخصیتشون زیاد خوشم نمیاد ولی دقیقا یه همچین شخصیتایی تو انیمه ها یا سریالا و فیلما به اون شخصیتی که آسیب دیدس یا ناراحته کمک میکنن و موثرن تو خوب کردن حالشون. خیلی هم میاد به هاناکو ^^

 

 

 

این پسر هم اسمش میناموتو(یا میناماتو نمیدونم کدومش درسته)کو هست. این پسر جد اندر جد از این تطهیر کننده ها بودن و خودشم اوایل میخواست هاناکو رو تطهیر کنه. خانوادشون اعتقاد دارن روح ها و.. همه باید تطهیر شن تا به انسانا صدمه نرسونن و.. طی یه اتفاقاتی کو همراه میشه با یاشیرو و هاناکو و ماجراهای هفت عجایب.

کو خیلی سرزندس، از ایناس که هر چی میشه بی فکر و با کله میره وسط حوادث. خیلی پر سر و صداش و تو نگاه اول انگار دعوا داره خصوصا با هاناکو ولی از درون مهربونه سر همین هم به دوستاش وفاداره و تا میبینه تو خطرن سریع میره تا کمکشون کنه. برای یاشیرو هم احترام قائله.

شخصیت کو رو خیلی دوست داشتمT_T نمیدونم عاشق یاشیرو میشه یا نه (امیدوارم که نشه، کو جان لطفا کاری نکن ازت بدم بیاد !laugh) برادر بزرگترشم تطهیر کنندس و کلا اعتقاد داره همه این عجایبا بدن و باید تطهیر شن اما هاناکو رو میسپاره به کو و فعلا جلو نیومده.

 

 

 

شخصیت دیگه ای رو معرفی نمیکنم چون به هر حال میخوام اگه دارید میبینیدش همه چیزش براتون تازه باشه. چیزایی که این پایین میگم اسپویلن

آغاز اسپویل

واهاهااای یوگی به شدت کریپی و باحاله شخصیتش. از این شخصیتای دیوونه که یهو از این رو به اون رو میشن خوشم میاد اصلا یه بخشی از انیمه به خاطر وجود یوگی  و کاراشه که که دارکش میکنه به نظرم. فقط اگه این میتسوبای بدبختو ول کنه ممنونش میشم:| یه چیزیم که نفهمیدم اینه که چرا هاناکو کشتش؟ و اینکه یوگی واقعا هاناکو رو دوسش داره یا فقط میخواد اذیتش کنه؟

اون قسمتی که میتسوبا داشت از کو عکس می گرفت بعد گفت ذاشتم از چیزی که برام مهم بود عکس میگرفتم خیلی کیوت بودددد! با اینکه میتسوبا پسره ولی من با کو شیپش میکنم -_-

پایان اسپویل

ویس اکتور های این انیمه عالی بودن و همونطور که گفتم صدای هاناکو خیلی جذابه و صداهای بقیه ی شخصیتا هم بهشون میاد کاملا.

اما آخرش..وای به آخرش! قشنگ ولش کردن:| خب لامصبا حداقل یه پایان بندی من درآوردی هم که شده میذاشتین نه اینکه ولش کنید! کلا تو این انیمه چیز خیلی زیادی نمیفهمید از زندگی انسانی و گذشته ی هاناکو. حتما باید مانگاش رو بخونید اگه میخواید بفهمید چی به چیه. اتفاقا چند روز پیش داشتم دنبال ترجمه فارسی مانگاش میگشتم بعد دیدم سایت مانگا لودر تازه شروع کرده به ترجمه کردنش ^^ البته از اول. فکر نمیکنم این انیمه فصل دومی داشته باشه حیف حیف!

۱ موافق ۰ مخالف

چه جالب ولی عاشقونه نمی دوستم 

بیو وبم رو بیبین :[)

بخش اعظمش فانتزیه

چیز خاصی نبود!

من قدرتی دوس دارم و خنده دار 

شنیدم گینتاما و وان پانچ من اینطورین

بلک کلاورم که خودم دارم میبینم اینطوریه

گینتاما رو از یکی دیگه هم شنیدم میرم می بینم 

ناروتو رو تازه تموم کردم 

چه خوب موفق باشی

ام میشه اسم تمام شخصیت ها رو بگی من دیدم انیمه رو میخوام فن فیک بنویسم برای همین اسم شخصیتارو میخوام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دلم میخواد یه جا باشه که دور از دنیای واقعی چیز میزامو بنویسم :)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان